Laptop

Lieve lezers,

Ik heb een laptop! Eindelijk…

Begin dit jaar, halverwege de zesde klas, begon ik na te denken over de voordelen van een laptop. Ik had op dat moment wel een vaste computer. Die begon langzamer (en langzamer) te worden, wat erg vervelend was, maar bovenal stond die computer op mijn kamer. Zoals ik waarschijnlijk al wel eerder heb laten vallen was het de laatste anderhalf jaar op school voor mij geen makkie, vooral wat leren en concentratie betreft. En ik merkte dus dat elke keer dat ik boven op mijn computer ging om huiswerk te maken, ik weer een halfuur of meer had verspild aan het bekijken van dingen op het internet of praten met vrienden via Skype. Tijd die ik ook veel beter zou kunnen gebruiken, om bewust te ontspannen bijvoorbeeld. Met een boek, of wat dan ook. Maar niet met een scherm voor mijn neus waardoor de tijd tussen je vingers vandaan lijkt te slippen. En daarnaast begon ik meer en meer de behoefte te krijgen om beneden te kunnen werken, aan de tafel, waar de rest van mijn familie in de buurt was. Dit was vanwege zowel de gezelligheid als de motivatie die het biedt als je weet dat er iemand over je schouder mee zit te kijken…

Hoe dan ook, ik bedacht dus dat ik een laptop wilde. En laptops zijn duur. Misschien niet eens gigantisch duur, maar ze kosten meer geld dan ik me kon veroorloven. Ik begon na te denken over hoeveel makkelijker het werken zou gaan, als ik maar een laptop had, etcetera, etcetera. Natuurlijk had het maar een klein beetje gescheeld, was maar een fractie van het probleem opgelost geweest als ik een laptop had gehad, maar het verlangen was er niet minder om.

Maar zoals ik al zei, laptops zijn duur, dus ik moest geduld hebben. Ik spaarde wat geld op, kreeg nog wat van m’n ouders en vooral wachtte ik op mijn verjaardag, zodat ik geld kon vragen aan mijn familie om dit goede doel te steunen. Helaas voor mij ben ik in de zomer geboren, en dus heb ik het zonder laptop door mijn eindexamens moeten maken. Wat me natuurlijk ook gelukt is, want zoals ik al zei, die laptop was maar een fractie van het probleem en als ik het eerder zonder kon, kon ik het nu ook.

En toen was ik jarig geweest en had ik ineens het geld bij elkaar! Maar toen gingen we op vakantie, en moest ik weer wachten, en toen was ik met andere dingen bezig en dacht ik er ook niet aan. Tot ik afgelopen week ineens op de bank zat naast mijn broertje met zijn laptop op onze schoot, op zoek naar een goede (en mooie) laptop. Natuurlijk was het model dat ik wilde niet verkrijgbaar bij de BCC in mijn woonplaats, dus wij de volgende dag naar de dichtstbijzijnde die hem wel had.
“Sorry, ze zijn hard gegaan, we hebben geen voorraad meer in de winkel.” Juist. Ergens anders wel? “Op het hoofdkantoor zullen er nog wat zijn.” Nog 37, wel te verstaan. Gelukkig werden we geholpen door een vriendelijke meneer die mij in razend tempo door het bestelformulier heen leidde, zodat ik één van die 37 laptops kon claimen.
Maarja, toen moest die laptop dus uit het hoofdkantoor komen. Tussen 2 en 6. Om 5 uur dus, uiteindelijk. Maar toen had ik een laptop! Nu heb ik een laptop! En ik ben er zoooo blij mee… Nu kan ik lekker beneden internetten, bloggen en whatever ik er mee wil doen, ik plaats van dat ik dat afgescheiden van de rest van de wereld moet doen.

Ik heb dan ook het oprechte voornemen om meer te bloggen, aangezien ik dat nu gewoon aan de eettafel kan doen.

Bare with me.

Liefs,
Raevyn

Geef een reactie

