Om Te Luisteren #1 – Ori and the Blind Forest

Hoewel je mij niet moet vragen om mijn top-vijf van favoriete nummers op te sommen, houd ik erg van muziek. Ik luister naar nieuw, oud, klassiek, modern, metal, pop en alles wat er tussen in zit, als het me maar aanspreekt. In Om Te Luisteren laat ik jullie die muziek horen. Om mee te beginnen: Ori and the Blind Forest.

Ori and the Blind Forest is de soundtrack van de gelijknamige game die eerder dit jaar uitkwam voor Xbox en pc. Ik heb geen idee hoe ik op de muziek ben gekomen, aangezien ik geen gamer ben, maar zodra ik het hoorde was ik verkocht. De mysterieuze, lichtvoetige muziek neemt je dan weer mee in een dans met geesten door een betoverd woud en leidt je daarna sluipend door de schaduwen.

Wat ik altijd prettig vind aan soundtracks van films en games is dat ze lang duren (niet telkens een nieuw nummer dus, en als het een goede soundtrack is loopt alles ook netjes in elkaar over), geen tekst hebben waar ik naar ga zitten luisteren (nogal afleidend) en vooral dat ze een verhaal vertellen. Ook als ik naar klassieke muziek luister zoek ik het liefst naar werken die je meenemen door onbekende gebieden en langs adembenemende wonderen. Ik kan er heerlijk op wegdromen, maar tegelijkertijd kan ik er ook gewoon alleen maar naar luisteren en ondertussen doorwerken.

Ori and the Blind Forest heeft het allemaal; de lange speelduur, de soepele overgangen, geen tekst en wel een verhaal van monsters en wonderen, van ontdekkingen en van avontuur. Een soundtrack naar mijn hart dus.

Wat vinden jullie van deze soundtrack? En van soundtracks in het algemeen? Luisteren jullie daar naar, en heb je nog een aanrader? Of heb je iets anders waar ik ab-so-luut naar moet luisteren? Laat het me weten!

Raevyn

Geef een reactie

