Hoe maak ik mezelf interessant?

Iedereen kent wel zo iemand. Of het nou op school is, op het werk, in je familie of waar dan ook, er zijn altijd mensen die zichzelf interessant vinden, en die dat ook continu aan iedereen laten weten.

Vaak komt dit voort uit onzekerheid, soms uit een oprecht geloof in de eigen geweldigheid. Waar het ook door wordt voorzaakt, vaak is het erg vermoeiend voor iedereen bij deze intessantdoener in de buurt. Maar soms levert het voor omstanders ook hilarische momenten op, zoals in dit stukje uit Zwarte Vallei van Charlotte Williams. Het is een stuk tekst uit een folder van een chique kunstgalerij in Londen, ongetwijfeld druk bezocht door mensen die zichzelf érg interessant vinden.

Hefin Morris onderzoekt het potentieel van de periferaliteit in een serie werken die experimentele dialogen scheppen binnen een abstracte, niet-summatieve ruimte, waarbij de afbeelding wordt ontweken om vragen te stellen bij het begrip schilderij als een volledig gerealiseerde toepassing en het te herverbeelden als een voortdurende reconfiguratie, en daarbij op mysterieuze wijze het concept van politieke en artistieke kracht te ondermijnen door het idee van auteurschap en originaliteit te verstoren en te verschuiven.

Wat vinden jullie van dit citaat?

Kennen jullie mensen die zichzelf heel interessant vinden, mensen die interessant zíjn of mensen die interessant doen? En waar komt dat dan door?
Of zijn jullie zelf zo iemand, en hoe denk je daar dan over?

Liefs,
Raevyn

P.S. Sorry voor de vertraging, ik had een druk weekend (geen excuus, beetje vooruit plannen…) en ik ben ziek (een soort van, ik voel me in elk geval niet lekker).

P.P.S. Ik heb heel google afgezocht op zoek naar een toepasselijke kopafbeelding voor dit stukje, maar ik heb er geen gevonden. Iemand nog ideeën?

Geef een reactie

