Kunstrondje #3 – Katten

In mijn vrije tijd breng ik vele uren door op DeviantArt en andere websites, op zoek naar leuke, originele en mooie kunstwerken. Elke week laat ik jullie de vijf werken zien die mij het meest aanspraken. Het thema van deze week: katten!

1. Don’t look down Zoran Milutinovic
3 - Don't look down by ZoranPhoto
Vandaag begin ik met deze ongeloofelijk schattige kitten die op een muurtje zit. Ik vind de foto heel knap gemaakt, het is niet makkelijk om een kat op precies het goede moment te fotograferen, laat staan een beweeglijke kitten. Daarnaast vind ik het gewoon een mooie kitten, met de donkere rug, een goudkleurig masker en witte pootjes.

2. MeowSkia
3 - Meow by Skia
Deze twee prachtige en heerlijk herkenbare katten zijn de enige twee niet-gefotografeerde katten van deze week. Ik ben een grote fan van Skia’s werk; haar figuratieve en toch abstract(-achtige) werken zijn nét even wat anders dan de meeste werken die je tegenwoordig vindt. Daarnaast vind ik de uitdrukkingen die ze aan de dieren weet te geven heel erg leuk.

3. Urban Cats 12Khuram Lawrence
3 - Urban Cats 12 by marx77
De Urban Cats fotoserie van Khuram Lawrence is iets wat je zeker even moet bekijken als je een liefhebben bent van katten. Hij fotografeert katten, grotendeels in Dubai, en laat zo zien hoe deze bijzondere dieren op de meest vreemde plaatsen komen en weten te overleven. Deze volwassen kat en twee jongen zitten op een stapel buizen in wat ik denk dat een bouwput moet zijn, en los van het onderwerp vind ik de kleurstelling van de hele foto erg mooi.

4. UntitledOnbekend, via Corporation Cats
3 - Corporation Cats
Op de pagina waar ik deze foto oorspronkelijk vond had iemand er als commentaar bij gezet: ‘Photoshop, before and after’. Ik vind de grap nog steeds erg leuk…
Maar ook los van de grap vind ik dit een mooie foto, door de twee katten die samen op de vensterbank zitten. En dan ook nog in bijna precies dezelfde houding!

5. SushiOszkár Dániel Gáti
3 - Sushi by Wordup
Als laatste heb ik deze prachtige foto van een prachtige kat voor jullie. Ik kon de foto in eerste instantie niet eens toevoegen aan mijn favorieten op DeviantArt, zo erg was ik geïntrigeerd door de helderblauwe ogen van de kat die zo mooi contrasteren met het donkere masker en die nog uitgesprokener worden door de lichtere vacht om het masker heen.

Meer ga ik niet zeggen over deze prachtige katten. Geniet er van!

Wat vinden jullie van de werken van deze week? Vinden jullie ze mooi, of juist spuuglelijk? Laat het me weten! En als je nog ideeën hebt voor kunstwerken die ik moet behandelen, of websites waar ik nieuwe werken zou kunnen vinden, hoor ik het ook graag!

Liefs,
Raevyn

Ofcourse, all credits for the works depicted here belong to their respective owners. If you are the artist of one of these works and you do not want your work to be used here, please leave me a message and I will remove the artwork.

Geef een reactie

