Kunstrondje #2 – Sieraden

In mijn vrije tijd breng ik vele uren door op DeviantArt en andere websites, op zoek naar leuke, originele en mooie kunstwerken. Elke week laat ik jullie de vijf werken zien die mij het meest aanspraken. Het thema van deze week: sieraden!

1. Olive green arm cuff Efi
2 - Olive green arm cuff by IanirasArtifacts
Voor het thema van deze week was ik op zoek naar sieraden die door mensen zelf waren gemaakt. Ik wilde ook niet alleen maar ringen en kettingen, maar echt verschillende soorten sieraden. Deze arm cuff (heeft zoiets ook een Nederlandse naam?) was dus meer dan geschikt, zowel vanwege het vrij onbekende onderwerp (hoeveel zelfgemaakte arm cuffs kom je nou dagelijks tegen?) als door het mooie ontwerp met de koper- en groenkleurige lijnen die zich sierlijk rond je arm krullen.
Als je geïnteresseerd bent, de arm cuff is hier te koop.

2. Bone medallions on olive tree woodMarian Capraru
2 - medallions detail by manuroartis
Deze medallions zijn iets compleet anders dan het vorige sieraad. Ze zijn gemaakt van olijvenhout en de versieringen van bot. Ik vind de patronen heel mooi en vooral de gedetailleerde bloemen vind ik heel knap gemaakt. Zelf vind ik denk ik het tweede medallion van links op de onderste rij het mooiste, omdat het patroon daar nog door gaat in het hout. Welke vinden jullie het mooist?

3. Lunar ocean dragonAlvia Alcedo
2 - Lunar ocean dragon by AlviaAlcedo
Deze hanger (oeps, ik realiseer me net pas dat ik nu alsnog twee hangers heb… Nouja, ze zijn heel verschillend dus jullie zullen het wel overleven (toch?)). Anyway. Deze hanger had ook heel goed in het kunstrondje van vorige week gepast, met de draak die er op staat afgebeeld. Ik ben al lange tijd een fan van Alvia en elke keer als ze weer zo’n meesterwerkje op haar DeviantArt laat zien vraag ik me af hoe lang ik de verleiding nog kan weerstaan om er een te kopen. Deze in het bijzonder vind ik erg mooi omdat de steen van zichzelf kleurverschillen heeft en die door de beschildering heen zichtbaar blijven, wat een gaaf effect geeft.
Voor degenen die het zich afvragen; de stenen worden aan de achterkant beschilderd en vervolgens gaat er nog een beschermlaagje over heen.

4. HoneyKuryakova Liudmila
2 - Honey by KL-WireDream
Aangezien ik, zoals ik eerder al zei, op zoek was naar verschillende soorten sieraden was ik heel blij toen ik deze kam tegenkwam. Mijn haar is niet lang genoeg om er een te dragen, maar het idee dat je je haar opsteekt en dat er dan zo’n prachtig kunstwerk met een mooie steen er in uitsteekt vind ik erg leuk.

5. DolphinsAustin Moore
2 - Dolphins by mooredesign13
Als laatste heb ik een ring voor jullie met dolfijnen en parels. Ik ben zelf niet zo’n hele grote fan van parels, maar ik vind de twee dolfijntjes wel heel erg mooi en ik moet toegeven dat de parels wel een mooi effect geven. Daarnaast vind ik het gewoon heel knap gemaakt, zoals alle sieraden hier.

Wat vinden jullie van de werken van deze week? Vinden jullie ze mooi, of juist spuuglelijk? Laat het me weten! En als je nog ideeën hebt voor kunstwerken die ik moet behandelen, of websites waar ik nieuwe dingen zou kunnen vinden, hoor ik het ook graag!

Raevyn

P.S. Deze post had eigenlijk gisteren online moeten gaan, maar ik kwam maandag terug van een lang weekend weg en in mijn hoofd liepen alle dagen nogal door elkaar. Dinsdag dacht ik de hele tijd dat het maandag was, en toen was ik gisteren de hele dag bij een vriendin en bedacht ik me ’s avonds ineens dat het woensdag was en dat ik eigenlijk had willen bloggen. Sorry!

Ofcourse, all credits for the works depicted here belong to their respective owners. If you are the artist of one of these works and you do not want your work to be used here, please leave me a message and I will remove the artwork.

Geef een reactie

