Bloemetjes

In onze tuin staan een hoop planten die bloemen dragen in de lente en zomer. Een paar weken geleden, op een warme en zonnige namiddag, pakte ik dus mijn camera (ja jongens, echt, een camera in plaats van snel-snel met mijn telefoon!). Veel plezier met deze bloemenpracht!

bloemen 1Hier zien jullie een van de vele clematissen (clematussen – clematici?) die wij in de tuin hebben. Deze heet de Country Rose en ik vind het zelf een van de leukste omdat hij (zij?) zo mooi roze is en omdat de ondersteboven hangende bloemen me altijd aan elfenjurkjes doen denken.

bloemen 2
Links zie je een van de andere clematissen uit onze tuin, deze keer een witte. Rechts zie je een amaryllis die al een paar lange stengels met prachtige rode bloemen had gehad, en die toen ineens nog een keer ging bloeien! Inmiddels zijn meerdere knoppen uitgekomen en heeft de bol weer drie donkerrode bloemen.

bloemen 3
De sering is nu helaas al weer bijna uitgebloeid, maar op de foto’s is hij nog aan het bloeien en hij rook heerlijk.

bloemen 4
Links zie je een paar hele schattige roze viooltjes in een emmer die we altijd gebruiken om de keukendeur open te houden. Rechts zie je de eerste knop van onze grote rode rozenstruik. De knop is uitgekomen en al weer bijna uitgebloeid, maar de roos die er uitkwam was bijna groter dan mijn hand! Zeker een centimeter of 15 in doorsnee. Na deze eerste knop kwamen er natuurlijk nog meer en ook uit die knoppen zijn een aantal hele grote rozen gekomen. De struik zal daar wel groed staan ofzo, want vorig jaar bloeide hij ook al drie keer en nu krijgt hij dus zulke grote bloemen.
Oja, en ze ruiken ook nog eens heerlijk!

bloemen 5
De laatste foto’s zijn van een plant waarvan ik de naam niet weet, maar die een heleboel kleine rode bloemetjes heeft die er in de zon heel leuk uit zien. Het is een soort klimplant, want in onze tuin groeit hij helemaal over een balk heen waar vroeger de schommel aan hing.

Ik hoop dat jullie hebben genoten van deze bloemenpracht! Ik in ieder geval wel (:

Raevyn

Geef een reactie

